Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Tesztek

Légy üdvözölve, viszlát! – Peugeot 3008 2.0 BlueHDi GT Pack teszt

Közzétéve

ekkor

 

Volt már néhány konnektoros autó a kezeim között. Rengeteg jó ötletet láttam tőlük, kedveltem őket, még akkor is, ha néhány kompromisszumot azért kellett kötnöm akár egy párnapos tesztidőszak alatt is. De nem fogok álszenteskedni. Amikor beültem ebbe a kétliteres dízellel szerelt 3008-ba, folyton az járt a fejemben, hogy ennek még lenne helye a piacon. Kvóták ide, hibridizálási/elektromosítási hullám oda, néha azt érzem, hogy jelenleg még nem tart ott az autóipar, hogy egy ilyen konstrukciót csak úgy kiírjanak a rászabott szerepéből. Amiben amúgy jól játszik.

Rajzoltak köré egy nagyon is ütős dizájnt, ami igazából már a plug-in hibrid érának készült

Idestova négy és fél éve már annak, hogy először találkoztam az éppen merőben megújult 3008-cal. Akkor őszintén meglepődtem az átalakulásán, és az is pillanatok alatt egyértelművé vált, hogy a Peugeot a jövőt szeretné vele megmutatni. Arra azonban még nem gondoltam, hogy évekig ez a stílus fogja meghatározni az oroszlános márka arculatát, nem csupán egy-egy modell esetében, hanem a teljes palettát nézve.

Van azonban egy másik nézőpont is, és ebből a szemszögből elég nagyot fordult a világ tesztünk főszereplőjével: a dízeluralomnak vége.

Búcsúzik a kétliteres BlueHDi, hírmondónak marad az 1,5-ös dízel, a kínálat tetejére pedig az eddig inkább a háttérben készülődő, 1.6-os, 300 lóerős PHEV változat került. Utóbbival is foglalkozunk majd, most azonban jöjjön még egy utolsó portré a leköszönő „uralkodóról”.

Amikor a második generációs Peugeot 3008 2017 elején felgurult a kifutóra, sokaknak tátva maradt a szája. Néhány hónap alatt százezer rendelés futott be, de ami igazán meglepő volt, hogy igen sok volt azon vásárlóknak a száma, akik első alkalommal kötelezték el magukat a márka mellett. Mi ez, ha nem érzelmi alapokra helyezett döntés? Szóval úgy tűnt, hogy a franciák beletrafáltak az új irányvonalba, most pedig idejét látták annak, hogy finomhangoljanak rajta.

Majdnem 4,5 méter, nagynak tűnik, de az úton ebből sokat nem érezhetünk

Az eredmény a képeken látható és bár nem mondanám, hogy a dizájnereknek a végtelenségig kellett időzniük azon, hogy merre formálják a Peugeot 3008-at, azért mégis vittek bele egy kis pluszt. Pont annyit, amennyiből fel lehet ismerni, és amitől a front az eddigi magabiztosból kifejezetten fenyegetőre váltott. A 3D hatású hűtőmaszk remekül mutat, a lökhárító pedig a korábbinál is bonyolultabb formai játékokkal hívja fel magára a figyelmet.

Peugeot 3008

Vártam, hogy lezuhanjon középre Mr. Bean

A LED-fényforrások elnyúltak és összeszűkültek, a lámpatestből lefelé egy, a többi modellből már jól ismert kardfog-párosban végződik a menetfény. És ennyi. Ennyi elég ahhoz, hogy egy amúgy is karakteres megjelenésből egy óvatos csavarással kihozzanak még egy adag izgalmat. Persze ott vannak még a GT Pack sajátosságai, azon belül is a Black Pack, ami dark chrome márkaemblémákkal, fekete lökhárítószegéllyel, és szintén fekete 19-es keréktárcsákkal, meg egy csomó sötét kiegészítővel dobja fel az amúgy sem unalmas külsőt.

Peugeot 3008

Nem mutat túl sok újat, de már ezekért a részletekért megérte elhozni tesztre

Az utastérben ránézésre nem igazán változott semmi, ám ahogy lépegetünk felfelé a felszereltségek között, úgy lesz egyre változatosabb az anyaghasználat. Mivel a GT Pack nem csak egy csomag, hanem egy komplett szint, ennél feljebb nagyon nem is mehetnénk.

Széles, tágas a tér

Feltűnő a középen és az ajtóbelsőkön végigfutó velúr, a keret nélküli belső visszapillantó, illetve itt már megkapjuk a nagyobb központi kijelzőt és az AGR-masszázsülést is. Kellemes részlet a panorámatető, és annak a szélén, meg az egész műszerpulton esténként szolidan megjelenő hangulatfény. Ez a belső még nagyon sokáig nem fog idejétmúltnak hatni. Sőt, talán ez lesz az, amit 30 év múlva az akkori synthwave videókban agyonszaturálva, szuperközeli snitteken mutogatnak majd.

Peugeot 3008

A kijelző műanyagkávájának közepén lévő puklit mondjuk tudtam volna felejteni

Peugeot 3008

Helykínálat oké, 520 literes alap csomagtér szintén

És akkor jöjjön az a bizonyos másik nézőpont:

Sokat elárul a dízel-kálváriáról, hogy egy éve teszteltük az 508 SW-t, ugyanezzel a kétliteressel, és azóta összesen kettő (!) gázolajos autó járt nálunk.

A sportkombi és az SUV vonal hiába áll látszólag távol egymástól, az 508 SW és a 3008 között mégis meglepően sok párhuzamot lehet vonni úgy felszereltség-kényelem, mint menetdinamika szempontjából. A kétliteres, 180 lóerős és 400 Nm maximális nyomatékot biztosító erőforrás ugyanakkor sokkal jobban illik a Peugeot 3008 karakteréhez, amivel leginkább autópályán viselkedik igazán otthonosan. A 4.8 literes gyári átlagra plusz egy-másfél litert rászámolva is egész takarékos marad, pár decit ugyan spórolhatunk az ECO üzemmóddal, ám Sportban jóval élvezetesebb terelgetni – még ha nem is feltétlenül a hanggenerátoros „morcosítás” miatt.

Peugeot 3008

A 8 fokozatú Aisin szokásához hűen ügyesen teszi a dolgát

A százas sprint is gyorsan megvan, mindössze 9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról elérje a 100-as tempót, a vége pedig 207 km/óra, a számoknál viszont talán többet elárul a tény, hogy érzetre mindig marad elegendő erőtartalékunk. Ha éppen nem pályán tipródunk vele, kanyargós utakon sem fogunk leesni az aszfaltról, a kormányzás szuperkényelmes, a futómű közepesen magas SUV-hoz ideálisan hangolt, az íveken is minden idegeskedés nélkül, pontosan tartható a 3008.

Ami az árazást illeti, hümmögésre adhat okot, hogy ez a tesztautó már egyáltalán nem konfigurálható. Felejtsük is ezt el, meg szerintem a helyébe lépő csúcsmodell listaárát is, ami megközelíti a 19 millió forintot. Rakjuk most félre az 1.5-ös dízel GT-t is, ami 12,6-ért gurítható haza. Hagyjuk a magas felszereltséget, mert a Premium Edition-be is szorult annyi jóság, amennyi kell, és a kisebb BlueHDi-vel befér 9 millió alá, az 1,2-es PureTech benzinessel meg – ami szintén egész jól viszi a bódét – akár 7,9-ért is elhozható a Peugeot 3008. Ugye, hogy mennyivel barátságosabb, mint a 19 millió forint?

Ennek ellenére várjuk sok szeretettel a hibridet, hamarosan sort kerítünk a tesztjére!

Teszt | fotók: Bense Róbert

Videó: Varga Tibor | Bense Róbert

A tesztlehetőséget a Peugeot Magyarország biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
2 hét ago
View on Instagram |
1/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hét ago
View on Instagram |
2/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
1 hónappal ago
View on Instagram |
3/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
2 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
2 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
2 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
2 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
2 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
Pók a falon!
@monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
Pók a falon! @monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
2 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű