Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Magának köszönheti… – Ssangyong Rexton G4 teszt

Közzétéve

ekkor

Tesztautóinkat a Siren7 vadriasztó védelmezi!

Mindig voltak olyan márkák, melyek nem a nevükből éltek meg, vagy legalábbis nem minden piacukon. Ugyanakkor ma már egyre kevesebb az ilyen, lévén egy jól csengő, újramelegített névvel bármit el lehet adni, akkor is, ha maga a termék nem hozza a várt szintet. A Ssangyong viszont azon kevés kivételek közé tartozik, amely az első utat választotta.

Pedig átnevezhették volna magukat Európában, kooperálhattak volna másokkal, hogy aztán ész nélküli brandépítésbe kezdjenek. De nem tették. Helyette beleálltak a kor elvárásaiba és a hangzatos szavakat mellőzve inkább a valós fejlesztést helyezték előtérbe…és milyen ügyesen tették! Korábban is voltak már jelek (lásd Tivoli), hogy a modernizálási törekvéseik jó ösvényen haladnak, de a G4-es Rextonnal minden kétséget sikerült elsöpörni.

Rexton

Amikor a “kis piros” tényleg kicsinek tűnik

Hiába nem a neve adja el a Ssangyongot, mostanság egyre kevesebbeknek kell bemutatni a márkát. A hírvivést mondjuk régebben is a Rextonra bízták, de az előző generáció felett elrepült egy évtized, meg egy eladásokat megtépázó válság, és ez elég is volt ahhoz, hogy az európai piac időlegesen homályba merüljön. Aztán egyszer csak elénk tettek egy ilyet:

Rexton

Amerikában ez egy átlagos méretosztály lenne, mifelénk viszont kitűnik a tömegből. Tizenöt centi híján öt méter, több mint két tonna, akna sem kell, ha alá akarsz nézni, olyan hasmagassága van. Ráadásul a dizájnerek nagyon jól tudták, hogy ezt a nagyra nőtt téglatestet európai ízléshez kell faragni. Sehol nem estek át a ló túloldalára, és amit egy ekkora behemótból ki lehet hozni megjelenés szempontjából, azt ki is hozták.

Egyedibb van, tudatosabb, kitaláltabb nem sok

Szépek a dekorelemek, holtbiztosra mentek az első-hátsó lámpák rajzolatát illetően, talán csak a krómfelni sok egy kicsit, de azt meg bármikor le lehet cserélni. Nagyon szépen játszottak a kerékjárati ívek és a motorháztető domborulataival, hátulra meg jutott egy óvatos szárnyacska. Mutat, egészen pontosan jól mutat – pluszba még a fények is különösen kellemes partnerek voltak a fotózásnál.

Rexton

Egy lapos kupét követő első kiszállásomnál kizuhanásomnál kissé hiányoltam a fellépőt, de van az a módszer, amivel méltóságomat megőrizve tudtam távozni a kocsiszekrényből. Beszállásnál a kapaszkodó már jobban hiányzott, a második sorra bezzeg kerültek. Ha már itt tartunk, a ki-bekászálódás sajnos elég hamar nyomot hagyott a világos bőrülésen, bár abban is biztos vagyok, hogy 10 ezer kilométer után csak a tesztautó mivolta miatt nézett így ki.

Ahogy a videóban is elhangzik, igazán magasan ülünk, mint egy világos elefántcsonttorony, simán látod belőle a melletted elhúzó Transit tetejét is. A beltér pedig hatalmas, az anyóson gyakorlatilag 1.80 fölött is kényelmes a nyújtózkodás. Az első elektromos ülések ebben a változatban még nem deréktámaszosak, de amit a Rexton ad, az így is nagyon gyorsan megszokhatóvá és komfortossá válik.

És mellé egész kellemes a minősége is – steppelt bőr, az előválasztó kar körüli szálcsiszolt felület, a megvilágított küszöblécek olyan megoldások, amiket ebben az árkategóriában egyszerűen nem várnánk el. Egyedül a csomagtérben zörgő nagy műanyagtáblák lógtak ki jelentősebben a sorból, de ez is csak rossz minőségű utakon tűnt fel.

Rexton

A Premium felszereltségi szint magába foglalja a kormányfűtést, ülésfűtést- és szellőztetést, az érintős kilincset, de kapunk elektromos csomagtérajtót, és egy hatalmas, 9,2 colos, navis, CarPlayt is támogató érintőt. Gyors és okos egység, 3D-s kamerarendszerrel ezúttal nem büszkélkedhetett, de higgyétek el, hogy azt megéri beikszelni az opciós listán.

A LED fényszórót, vagy a panorámatetőt sajnos nem tudjuk, jó hír viszont, hogy a nagycsaládosok 190 ezerért a harmadik üléssort is megválthatják – és messze nem alibi megoldást kapnak cserébe. Ha már a csomagtér környékén kutakodunk, érdemes szót ejteni annak űrtartalmáról is. Alapból 1051 literes, ha meg mindent szépen szendvicsbe hajtogatunk, akkor majdnem a duplájára nő.

Rexton

Költözésre mégsem a Rexton lenne a legideálisabb, hanem a soron következő Grand Musso, amivel egyébként a tereppróbát is megejtjük majd. Hogy miért nem a szintén összkerekes Rextonnal? Egyrészt már túl vagyok rajta, másrészt nem volt képem ezeket a pimpelt, csillogó felniket összemocskolni. Hogy nézne már az ki? Utóbbi kérdés mellé egy kis kacsintást azért képzeljetek hozzá, itt előjön az SUV vs. terepjáró hasonlítgatás.

Jöhet is, mert hiába a magasság, hiába a korrekt terepképességek (részletes adatok itt), a susnyásba nem szívesen mennék be vele. Más kérdés, ha mégis szükség lenne rá, akkor legalább ki tudnék jönni. Ámbár a létravázas Rexton így is terepjárósabb sok társánál, azt viszont nem bántam, hogy alanyunk a multilink futóművet kapta, a merev hidas ugyanis az olcsóbb változatok sajátja.

Ami a menettulajdonságokat illeti, a 2+ tonnás súlyhoz mérten a 2.2 literes, 180 lóerős és 420 Nm maximális nyomatékú turbódízel pont elegendő. Ha nem, akkor meg nincs más. Vártam amúgy, hogy hol fogy el, de a 7 sebességes, Mercedes-fejlesztésű automatával olyan pontosan dolgoznak együtt, hogy mindig marad egy kis tartalék. A 180-as végsebesség elég kell, hogy legyen, a 12 másodperces 0-100-ban sincs semmi szégyellnivaló. Ráadásul a paramétereihez képesti 10 liter körüli átlag több mint elfogadható, országúton nem kizárt 8 liter környéki fogyasztás sem.

Érződik, hogy igyekeztek a lehető legpontosabban hangolni a Rexton részegységeit, így állt össze a kép, sehol nem hibázik nagyot a konstrukció.

A manőverezés sem ördöngösség, magasabb sebességnél sem akar leesni az útról, a kormányzáson azért érezhető némi szintetikusság. De nem a gyors kanyarbevételekre lett kitalálva. Ami ennél fontosabb, hogy akár 3 tonnát is vontathatunk a Rextonnal, a terhelhetőség 800 kilogramm.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Ssangyong Rexton G4 bemutató

Ezúttal az új Ssangyong Rextont jártuk körbe, az írott tesztet itt olvashatjátok:https://tesztauto.hu/tesztek/maganak-koszonheti-ssangyong-rexton-g4-teszt/

Közzétette: tesztauto.hu – 2019. december 30., hétfő

És ami még lényegesebb, hogy az árával sem szálltak el. Alanyunk 13 millióba kerül, az alap 8 környékén kezdődik, az igazság meg valahol középtájon lakik. Ami egyértelművé vált, hogy követendő példát mutat a Ssangyong Rexton, és ezt tényleg csak magának köszönheti! Közös történetünk pedig nem ér itt véget, hiszen hamarosan a Grand Musso, a frissített Tivoli és az új Korando is ellátogat hozzánk.

A tesztlehetőséget a WAE Kft. biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű