Connect with us

Tesztek

Régi motor nem vén motor

A hatalmas, aranyszínű embléma mást jelent nekünk és mást a tengeren túlon. Ott az önfeledt, szabad autózás jelképe, olyan modellekkel, mint a Corvette vagy a Camaro, míg nálunk az ésszerű családi autó megtestesítői. Mert valljuk csak be őszintén, aki nem

Published

on

Hogy jó ötlet volt-e a legendás név, azt még egy kicsit korai lenne eldönteni, az viszont tény, hogy a Chevrolet terjeszkedési stratégiájának egyik fontos eleme. Nehéz lett volna megvetnie a lábát Európában ugyanis olyan modellek nélkül, mint a Spark vagy az Aveo, amelyek méretüknél fogva a nagy óceán másik partján maximum játék autónak mennének el. Van viszont egy olyan modell, amelyik formájával és méreteivel akár az Egyesült Államokban is megállná a helyét, ugyanakkor nálunk is komoly esélyekkel pályázhat a családi autó címre, ez pedig a Cruze.

Nem hiszem, hogy kívülről sok magyarázatra szorulna az autó, ugyanis szerintem egy-az egyben telitalálat. Nem túl szögletes, nem túl kerek, mégis van benne valami dögös kisugárzás. A ferdehátú változattól először kicsit tartottam, mert a fotókon nem volt túl előnyös a lecsapott fenék, de élőben, még többszöri pillantásra is elfogadható. Az pedig egyenesen zseniális, hogy a hatalmas méretű csomagtérfedél akkora nyílást takar, amin keresztül egy hűtőszekrény is könnyedén befér az alaphelyzetben egyébként 413 literes űrbe. Szabályos, négyzet alakú formájával pedig minden pakolni tudó apuka álma a raktér.

Újabb aggodalmam a motor miatt volt, ugyanis az autó orrában duruzsoló 1.8-as erőforrás már régi jó ismerős, ugyanis még ECO-TEC néven anyakönyvezték. Igen, tisztában vagyok azzal, hogy GM termék a Cruze is, és mint ilyen, érthető, hogy Opel alkatrészek, vagy akár egy teljes motor is lehet benne. A 141 lóerős masina viszont köztudottan étkes, főleg ha valaki automataváltóval rendeli meg. Itt viszont szerencsére manuális váltó van, ám akárhogy is nézem, nincs hatodik fokozat. Megint csak az Opel jut eszembe, és az a tény, hogy például a nemrég felfrissített Corsa 1.4-es, 100 lóerős motorja is 5 fokozatú váltóval lett házasítva. Akármennyire is akarom szépíteni a dolgot, a váltó miatt még a kis 1.4-es motor is képes volt 8 litert kortyolni az ólommentesből, arról nem is beszélve, hogy a dinamika is csorbát szenvedett. Szóval, valami hasonlót vártam a Cruze-tól is!

A fogyasztást egy kicsit későbbre hagyom, ugyanis az első kellemes pillanatokat nem akarom azzal elrontani! Kezdem először is az ülésekkel, amiknek olyan remek oldaltartása van, hogy gyakorlatilag mozdulatlan vagyok bennünk minden egyes kanyarnál. A pedálok, a kormány vajpuhán működnek, a váltó pedig kifejezetten pontos. A motor rugalmassága ugyan nem eget rengető, de ahhoz képest, hogy csak ötgangos váltója van, gond nélkül használható már 60 km/h-s tempónál is a legmagasabb fokozat. Szóval, egyik ámulatból esem a másikba, aztán szemem a központi kijelzőre téved és meglátom az átlagfogyasztást: 10,5 l.

Csak azért nem álltam meg, mert éppen autópályán haladtam, de amúgy gondoltam körbenézem az autót, hátha elrejtettek egy TURBO vagy egy hatalmas V6, netán V8 feliratot. De nem, itt nincs ilyen és az aggodalmam már teljes valójában díszelgett előttem, amikor hirtelen lement 10,4-re az érték. Közben figyelni kezdtem a fordulatszámmérőt is, és rájöttem, hogy amikor 2000-es fordulat közelében táncol a mutató, azt nagyon szereti a motor. Vagyis, szabályos városi tempónál negyedik fokozatban, főúton pedig ötödikben, 90 km/h-nál jó értékek születhetnek. De, mi a helyzet az autópályán, oda ne is menjünk ezzel az autóval?

Először is, 130 km/h-nál már 3000 környékén forog a motor, vagyis az étvágy is komolyan megnő – gondoltam, de hogy meg is bizonyosodjak állításom igazáról, matricát vettem és kis családommal útra keltem. Hárman utaztunk, plusz csomagok, vagyis nagyjából 250-300 kilóval növeltük az üresen 1310 kilós autó tömegét. Mivel nem országúton mentünk, a gyárilag megadott városon kívüli, 5,2 literes értéket nem is gondoltam, hogy elérem, ezért valahova a városi, 8,9 liter és a már említett, papíron remekül kinéző adat közé saccoltam a fogyasztást.

A nagyjából 400 kilométeres etap után, kicsit félve állítottam át a fedélzeti computer kijelzőjét a megtehető kilométerről az átlagfogyasztásra, de ekkor kellemes meglepetés ért, ugyanis 7,8 literes értékkel szemeztem. Ez már elfogadható, gondoltam, de aztán a tankolt literekkel és a megtett kilométerekkel folytatott számháború eredménye újabb örömteli pillanattal szolgált: a megfelelő műveletek elvégzése után 7,6 liter jött ki. Nem egy világrengető adat, és valószínűleg a hiányzó hatodik fokozat miatt ez bő 1 literrel több, mint amit ki lehetne hozni, de azért megnyugodtam, hogy nem 8, 9 vagy netán 10-el kezdődött a végeredmény.

Szóval, hely van benne bőven, nem zörög út közben semmi, kényelmesek az ülések, a futómű szerintem bírja toldozott-foldozott útjainkat és még jól is néz ki. Fura belegondolni, hogy gyakorlatilag az egykori Daewoo Nexia, majd Nubira végül Lacetti leszármazottjában ücsörgök. Hiszen ez az autó már akkor is a nagy kedvenc Suzukik méretes alternatívája volt. És gyakorlatilag ma is ugyanez a helyzet, hiszen ha megnézzük az alapárakat, az ötajtós Swift és a Cruze között mindössze 400 ezer forint a különbség. Márpedig a Cruze egy kategóriával nagyobb!


HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
5 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
6 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
6 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
7 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
7 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
8 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
9 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
10 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
10 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű