Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Tesztek

Stílushoz igazítva – Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line teszt

Közzétéve

ekkor

Sokáig kellett rá várni, de végre a 2008-at is hozzáigazították a Peugeot jelenlegi formanyelvéhez, akár a külső, mind pedig a belső megjelenését nézve. A kompakt SUV-ra ráfért a vérfrissítés, habár a modernizálással együtt az ára is magasabb lett. Ráadásul úgy matekozgattak, hogy a vásárló akár az elektromos változaton is elgondolkodjon.

Néhány hónappal ezelőtt már olvashattatok a tesztauto.hu-n az új 2008-ról, mi pedig pontosan azt a példányt kaptuk tesztre, ami a sajtófotókon is megmutatta magát. Az már akkor nyilvánvaló volt, hogy az előző generáció megérett a váltásra, sőt mi több, a tavalyi számokkal összehasonlítva ezt a vásárlók is hasonlóan gondolhatják, hiszen a jelenlegi helyzet ellenére is magas eladási számokat produkál az új 2008. Nem siették el mindazonáltal a piacra dobását, az első széria egyetlen facelifttel vitte végig az elmúlt 7 évet, bár az is igaz, hogy a ráncfelvarrás már jóval közelebb állt a mostani stílushoz.

Merész mopsz lett az új 2008, szélesebb és hosszabb az elődnél

Ennek ellenére az új 2008 már minden porcikájában 2020-ban él, ráfaragták azt a Peugeot-egyenarcot, ami már számos modellen megjelent, mégis mindegyiken egy kicsit másképp néz ki. Esetünkben főképp azért, mert bár kardfog van, az amúgy rendkívül jó fényminőséget biztosító főfényszóró rajzolatával még tovább játszottak. A hátsó traktus is megkapta a füstüveges, hipermodern LED-lámpákat, nem mellesleg itt is szögletesebbre igazították a 2008-at. A karosszériaelemekkel látszólag szívesen játszottak a tervezők, olyan vonaltöréseket vittek bele, amiket kitalálni sem egyszerű, hát még megvalósítani. Ugyanakkor nem lennék a karosszérialakatos helyében, akinek egyszer ezt ki kell majd kalapálnia.

Az index a 2008-nál sajnos nem a „kardfognál” villan fel

Az már most teljesen egyértelműen kijelenthető, hogy a 2008 mágnesként vonzza a tekinteteket, kicsit közelebbről megismerve azonban vannak apróbb logikátlanságai. Ilyen például a nehéz és épkézláb fogantyú nélküli csomagtérajtó, vagy éppen a peremen végigfutó szürke műanyag, ami először fog elkezdeni kopni, méghozzá elég látványos helyen. Valamint a szűkre szabott első szélvédő is ilyen, mely kívülről jól mutat ugyan, de odabenn a vaskos B-oszloppal karöltve rendesen megnehezítik a kilátást.

Lehet kicsit szőrszálhasogató vagyok, de mentségemre szóljon, hogy legalább ennyire vajszívű is, mert kilátás ide, csomagtérajtó oda, engem ez a belső még mindig képes megvásárolni. Az i-Cockpit már az elődben is jelen volt, amit aztán alaposan, sci-fi elemeket nem sajnálva fejlesztettek tovább, és minden túlzás nélkül a 2008 az egyik „hazai terepe”.  Azzal, hogy az amúgy is futurisztikus közeget kombinálták a 208-ban bemutatkozott 3D műszerfallal, meg a zöld varrásokkal és hangulatvilágításokkal, azt hiszem csúcsra járatták az i-Cockpit jelenlegi generációját és garantálom, hogy ezt a belső hangulatvilágot kevesen fogják tudni megugrani a közeljövőben. Ebben az árkategóriában legalábbis.

Az első soron ügyesen megoldották a helykínálatot, egyrészt az apró kormány sincs útban, másrészt az anyós előtt félkörívben futó pult szintén jótékony hatással van a térérzetre. Ugyanez elmondható a nyitható panorámatetőről, ami a hátul ülőket segíti a fotoszintetizálásban, lévén a lesötétített, kisebb méretű oldalablakok felől és a hátsó szélvédő környékéről túl sok fény nem szűrődik be.

Ami a felszereltséget illeti, a GT Line a külsőségekre (pl. fekete tetőfény) ugyanúgy ad, mint a kényelmi/biztonsági extrákra. Ezen a szinten már Full LED jár, a Safety Plus csomag széria, holttérfigyelőt is lehet kérni bele (a tesztautóban volt, kell is), a tolatókamera felülnézettel könnyíti a parkolást, de érdekes, hogy radarrendszer például nincs benne. A 7 colos érintő bőven elég, a 10”-os navis +290 ezer forint, de Carplay használatával szerintem ez utóbbi nagyjából okafogyottá is válik. Itt lehet átböngészni a listát, könnyen röpködhetnek a százezrek, viszont a Peugeot konfigurációs lehetőségeinek jó tulajdonsága, hogy tényleg csak azt kérjük az autóba, amire szükség van, felesleges pluszok nem nagyon kerülnek majd bele.

Tesztautónk az 1,2-es, 130 lóerős PureTech-kel érkezett, ami magas fordulaton kicsit hangos, cserébe húz, ahol kell és a 6.8-as nagyátlag (ami 200 kilométer alapján nagyjából egyenlő arányban osztozott pályán, autóúton és városban) is rendben van, az 5,6 literes gyári érték ellenére is. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy ECO módban lehet ennél takarékosabban is közlekedni, de érzésre nagyjából olyan, mintha valami szándékosan visszahúzná az autót. Normál üzemmódban élvezetesebb, Sportban meg még fürgébbnek érződik, bár itt a kormány talán már egy fokkal keményebbnek tűnik, mint ami még kellemes.

SUV lévén annyira agilisnak egyébként sem mondanám, de a kellően feszes futóműve jó, a manőverezhetősége szintén, tehát összességében kényelmes terelgetni. A 8 sebességes automata 650 ezres felárat kíván, de a hatos manuállal is meg lehet barátkozni. Aki pedig más teljesítménylépcsőben gondolkodik, az a 100 és a 150 lóerős változattal számolhat, legalábbis az 1,2-es benzines esetében. Merthogy van mellette még (100/130/150 LE) egy 1,5-ös dízel is, de ami talán érdekesebb, az az elektromos változat, ami cirka 300 kilométernyi hatótávval rendelkezik és támogatással 8,3 millió forintba kerül.

Hiába a szigetelt szélvédő, a 100 lovas 208 sokkalta halkabbnak tűnt. Vagy csak a hallásom élesedett?

És akkor itt jön az árdilemma, mert hiszen a belépő (akciós) 5,8 milliós ár csábító, de a tesztben szereplő kivitel már pontosan annyi, mint alapfelszereltséggel az E-2008, ezen a ponton pedig talán már el lehet gondolkodni az elektromosra váltáson. Vagy legalábbis aki hajlamos rá, annak biztosan elültetik a gondolatot a fejében. Mindenesetre ez már egy másik lapra fog tartozni, de remélhetőleg azt is teleírjuk majd a tapasztalatainkkal az elkövetkezendő hónapokban.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

A tesztlehetőséget a Peugeot Magyarország biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
Ohropax

Facebook

HIRDETÉS
Good Year téli gumi

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű