Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Szemesnek áll a világ – Škoda Octavia 1.5 TSI Style teszt

Közzétéve

ekkor

Tesztautóinkat a Siren7 vadriasztó rendszer védi!

Szinte már mindent tudunk az új Octaviáról, lassan piacra is lép, várjuk persze, mert modernebb lesz, jön a konnektoros hibrid, de mi most mégis a leköszönő szériával foglalkozunk. Hogy miért? Nos, ennek is megvannak a maga okai.

A legfontosabb talán az ár-érték arány kérdése, hiszen a kifutó darabok esetében most elég erős kedvezményekkel lehet találkozni – ez tesztautónkra is igaz. De az sem mellékes dolog, hogy jelen tesztünk közeli és remek összehasonlítási alapot ad a következő generációhoz.

Octavia

Vajon mit ad 2020-ban egy észszerű felszereltségű/motorizáltságú/árú Octavia?

Az Octavia sosem a rövid generációváltásokról volt híres, a mostani 8 évig volt gyártásban, több mint másfél millió készült belőle, bőven féltáv után pedig jött egy ráncfelvarrás. Nagyjából szokványos történet lenne, de azért a frissítésre sokan felkapták a fejüket.

Škodáék ugyanis úgy gondolták, hogy tesznek egy próbát az osztott fényszóróval.

Bár a konzervatív formákat kedvelők ekkor felszisszentek kicsit, mégis utólag bátorkodom kijelenteni, hogy ez egyáltalán nem volt rossz döntés. A faceliftek sok esetben minimális változásokat hoznak kívülről, itt viszont muszájnak látták egy ponton alaposan hozzányúlni, mégiscsak furcsán nézett volna ki egy majd’ tízéves megjelenés az új modellek között. Ugye? Persze, hogy nem. De ez most már így esett, nem mellesleg pedig simán szerethető a „pápaszemes” Octavia is.

Jól áll neki az éjszakai neonfény

Előre még jutott némi króm, a motorháztető oldalát is másképp ívelték, hátul viszont a formai szempontból régről ismerős – azonban már LED-es – hátsó lámpák köszönnek vissza. Nem is baj ez, egy radikális módosítás pont elég volt az Octavián. Apróság, de kiemelném az óvatos hátsó szárnyacskát a csomagtérfedél peremén, ez egyébként már a Dynamic csomag sajátossága.

Ennek a külsőnek még bőven jó a szavatossága, a maga 4,67 méterével ráadásul egész tekintélyes

A letisztult és egyszerű külső után nem meglepő módon odabenn sem az extravagáns részletekre törekedtek. Ennek ellenére azért néhány helyen eltértek a „szabványtól”, mint például a szálcsiszolt hatású ajtódekornál, vagy a piros varrású, sportos hatású, egész jó tartású ülés esetében. Utóbbi szintén a Dynamic csomag velejárója, csakúgy, mint a háromküllős csapott bőrkormány, vagy a küszöbdíszléc.

Octavia

Mutatós a lebegő kilincs és a szálcsiszolt hatású, de lakkozott dekor

Az anyagok ahol kell puhák, ahol meg nem, ott egyszerűbbek, közös tulajdonságuk, hogy a díszvarrásokat leszámítva egységesen szürkék. A bézs belsőnél meglátásom szerint egy fokkal komolyabbnak mutat, illetve nem is annyira érzékeny a koszra. A műszerfal funkcionalista, középen hasznos információs kijelzővel, a középkonzoli 8 colos érintő és környezete igényes, bár a klímapanel zöld háttérvilágítása némi retró jelleget kölcsönöz. Tolatókamera nincs, viszont a képernyőn is nyomon követhető radar kárpótol, további hasznos részlet, hogy a fedélzeti rendszer tippekkel és részletes adatokkal segíti a fogyasztás optimalizálását.

Octavia

Ebből a felszereltségből talán csak az automata fényszóró hiányzott

Evidens – aki ült már Octaviában, az tudja miről beszélek -, de mégis fontos megemlíteni a helykínálatot, mert messze ez a típus legkomolyabb fegyverténye.

Octavia

Egyszerűen hatalmas a beltér, ráadásul mindkét soron és minden tekintetben. A csomagtér 590-1580 literes és bár a pótkerék elvesz belőle 22-t, ez így még mindig jobb deal, mintha csak a defektjavítót kaptuk volna bele.

Oldalsó rekeszek, csomagrögzítő kampók, óriási tér, bár egy duplapadló a sík felület miatt jól jött volna

És akkor a motorról még nem is beszéltünk, tesztalanyunk ugyanis nem a belépő ezrest kapta, hanem az 1.5-ös TSI-t, 150 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Előbbit egyébként pont a Scalában próbáltam, igazából egész kellemes meglepetés volt, de nem kérdés, hogy hosszabb utakra inkább a négyhengeres mellett tenném le a voksomat. A dinamikája optimális, 8 másodperc alatt megvan a száz, mellette kulturált és a fogyasztása is jó, 6,5 literes átlaggal zártam a tesztidőszakot. Ehhez az adathoz nagyban hozzájárult a hengerlekapcsolás technológiája is, mely részterhelésre aktiválódik 1400-4000 közötti fordulattartományban.

A kuplung fogáspontjával nem mindig találtam meg a közös hangot, cserébe a hatsebességes váltó remek, ideális hosszúságúak a fokozatok, a kapcsolhatóság kitűnő. A futómű ügyesen elbánik az úthibákkal, ám mégsem ringatós puhaságú, kanyarban is biztosnak érződik, és még a hátsó soron is egész jó menetkomfortot kapunk.

Octavia

Elöl-hátul tárcsafékek lassítják az Octaviát

Ez a konfig 5,9 millió forintért tényleg csak a kifutó akciónak köszönhető, és hiába jön az új Octavia, hiába lesz vélhetően meg benne a „kategóriáváltás” érzése, ennyiért biztos vagyok benne, hogy ezt sem fogják otthagyni. Már csak azért sem, mert ezért az összegért cserébe egy jó megjelenésű, korrekt felszereltségű és motorizáltságú, nagy utasterű autó jár, ami jóval több egy közhelyszerűen „cégesnek” titulált igáslónál.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Skoda Octavia 1.5 TSI Style

Már a kertek alatt az új Octavia, így aztán a kifutó széria darabjaira most igen jó áron lehet lecsapni. Az általunk tesztelt modell befér 6 millió alá, ezért cserébe megkapjuk az 1.5-ös ,150 lovas TSI-t, plusz egy egész korrekt felszereltséget.

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. február 16., vasárnap

A tesztlehetőséget a Juvenal Kft. biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű