Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Városba vele! – Volkswagen Up! teszt

Ezúttal a Volkswagen kisautóját teszteltük, ami az egyszerűség elvét követi, fiatalokat megszólító attitűddel fűszerezve. Az Up!-nak volt létjogosultsága…

Közzétéve

ekkor

Aprónak tűnő városi cirkálókból nincs hiány a piacon, hiába a „nagyobbat, többet, jobbat” időszakát éljük, legalább ekkora vonzereje van még mindig a fenntartható praktikumnak, melyet pontosan ezek a négykerekűek testesítenek meg. Ezúttal a Volkswagen kisautóját teszteltük, ami az egyszerűség elvét követi, fiatalokat megszólító attitűddel fűszerezve.

Az Up!-nak volt létjogosultsága, elég erős űrt volt ugyanis hivatott betölteni a Volkswagen modellpalettáján. Biztosan sokan emlékeznek még a Lupo-ra, ami sikeressé vált a kategóriájában, de az is elég valószínű, hogy az utána következő Fox már jóval kevesebbeknek ismerős. Utóbbi nem igazán tudta megfogni a közönséget, valami új kellett, valami, amit amúgy már 2007-ben megszellőztetett a VW. Persze ez még távol állt a 2011-es szériaváltozattól, meg aztán végül a Lupo nevet sem vitték tovább. Illetve valamilyen szinten igen, csak időközben elhagytak belőle két betűt.

Az Up!-pal sikerült elérni a várt fordulatot, az elkövetkezendő 4 évben majdnem félmilliót értékesítettek belőle. És mint ahogy az egy jó receptnél lenni szokott, betartották a „ne változtass (túl sokat) rajta” alaptézist. Időközben aztán csatlakozott a palettához az ötajtós változat, majd az elektromos kivitel is.

Hozzánk az előbbi jutott el, 3,5 évesen, harmincpárezer kilométerrel, gyakorlatilag új állapotában. Kedves, mégis modern, kissé Beetle jellegű arc jellemzi, alig-alig csapódó tetővonallal és szinte függőleges farral. A maga 3,45 méteres hosszával nem haragítja magára a parkolók népét, kis helyen elfér. Az ultrakompakt alapra a konszern egyébként több modelljét is ráhúzta, név szerint a Skoda Citigo-t és a SEAT Mii-t.

Ha valamit ki kellene emelnem a megjelenéséből, az az autó hátulján keresendő. Amellett, hogy az első ránézésre üveghatású csomagtérajtó látványos, még a kialakítását is ügyesen oldották meg. A perem egész alacsonyan van, tágas nyílás, könnyű pakolhatóság jellemzi. Ami ennél jóval meglepőbb, hogy a kialakítása és az űrtartalma is teljesen jó! Alapból 251 literes, duplapadlós, és ha minden támlát ledöntünk, akkor közel egy köbméterrel gazdálkodhatunk. Ha körbenézünk a kategóriában, kevés ellenfelet találhatunk, talán csak a Kia Picanto/Hyundai i10, de mondjuk egy Toyota Aygo a nyomába sem ér.

Ezek után semmi meglepő nem volt abban, hogy belül is élhető tereket alakítottak ki. Azon kívül, hogy sikerült kicsit lefejelnem beszálláskor a tetőt, tényleg semmi hátrányát nem tapasztaltam annak, hogy egy kisautóban ülök. Elöl nagyon kényelmesen elférni, a pultot addig húzták fel, hogy a térdnek is maradjon hely. Amit azért nem gondoltam volna, hogy elférek magam mögött, de még ezzel a mutatvánnyal sem gyűlt meg a bajom. Mindemellett az üléseket is egész kényelmesre formálták, persze érezhető a szivacsossága, viszont az ülőlapok hossza dicséretes.

Mint ahogy az is, hogy a facelift modellben végre kapott ablakemelő gombot az anyós is! Hátul továbbra is billenőablakokban gondolkodtak a tervezők, nincs ezzel baj, tudja amit kell, tartós és olcsó megoldás. A felszereltségen nem problémáztak sokat, három lehetőség közül választhattak a leendő tulajok (Take Up, Move Up, High Up), jelen esetben a közepes szintről számolhatunk be. Jutott bele manuális klíma, vezető, utas- és oldallégzsák, ISOFIX-pontok, állítható magasságú vezetőülés- és kormány. Aki többre vágyik, annak a pénztárcáját is jobban ki kell nyitnia, többek között digit légkondival, multikormánnyal és egy levehető fedélzeti tablettel (?) bővíthetjük a felhozatalt.

Az anyagminőségre is kitérnék pár mondat erejéig. Szuperpuha, varrott felületeket ne várjunk, viszont jópofa módon játszottak a fekete és fehér dekorborításokkal, fiatalos hatást kelt. Összességében tartósnak tűnnek a beltéri elemek, de néhány helyen, mint például az ajtóborításoknál, elég puritán lett a végeredmény. A szigeteléseket tekintve a hátsó kerékjárati ív környékére fordíthattak volna nagyobb figyelmet, ám a motortér felől meglepően kevés zaj szűrődik be.

Pedig volna minek, még akkor is, ha a kis háromhengeres motor nem is a leghangosabbak közé tartozik, bizonyos fordulatszámig már-már kulturált. A 999 köbcentis MPI 60 lóerővel bír, habár 75 lovas teljesítménnyel is elérhető, alighanem túl nagy csodákat erősebb társától sem kell várni. 930 kilogrammos testhez mondjuk nem is kell túlságosan óriási ménes, arról nem is beszélve, hogy az átlagfogyasztás is csupán 5 liter környékén van.

Amit cserébe le kell nyelni, hogy hiába a viszonylag életteli gázreakció, mégis cirka 13 másodpercbe telik a 0-100-as gyorsulás, a vége pedig valahol 160 körül alakul. Illetve négyszemélyes autó lévén a terhelhetőség mindösszesen 360 kg, nem költöztetésre találták ki. De igazából ezzel nincs is semmi gond, városi kisautónak teljességgel ideális. Könnyed manőverezés jellemzi, nincs az a parkolóhely, ahová ne tudnánk beállni vele, a 10 méteres fordulókörnek hála pedig kis helyen is nagy nyugodtsággal lehet forgolódni.

Az Up! pedig partner is ezekben, jól sikerült a kormányrásegítés, az 5 sebességes manuális váltó finoman kapcsolható, a fokozatok hossza is ideális. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű meglepően magabiztosan viselkedik, magasabb sebességnél sem jön zavarba, kanyarban egész kezes, persze azért érezni a határait.

Aki a Volkswagen kisautójában gondolkodik, annak az árakat is érdemes alaposan végigzongoráznia. Újonnan, magas felszereltséggel és elektromos változatban ugyanis messze nem az olcsó kategóriába tartozik. Alanyunk kevés kilométeres, volt egy kisebb, fényezéssel járó sérülése a bal elején, ami némi alkualapot adott. De 3,5 éves kora ellenére a 2,5 milliós ár – a használt piacot nézegetve – reálisnak mondható. Konszerntársai valamivel olcsóbbak, a már említett, „kívülről érkező” konkurensei hasonló árakon mozognak. A döntés innentől leginkább már csak a személyes meggyőződéseken, korábbi tapasztalatokon múlik.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű