Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Tesztek

Városi vagány – Hyundai i10 1.2 MPi Comfort teszt

Közzétéve

ekkor

A Hyundai-paletta legkisebbje simán felnő a nagyokhoz, nem csupán megjelenésében, de tudásában is. Szívómotorral, kézi váltóval, közepes felszereltséggel teszteltük, és igyekeztünk abban a közegben vizsgálni a tudását, ahol a leginkább otthonosan mozog.

„Új miniautót keresek. Mindegy, hogy milyen, csak nézzen ki jól, fogyasszon keveset, egyszerű legyen, de azért hozza a kötelezőt, ja, és adják normális áron. Meg nem akarok ilyen fűnyíró motorosat. Szerinted melyiket lenne érdemes?” – viszonylag gyakran futok bele ilyen és ehhez hasonló kérdésekbe, és be kell valljam, hogy bár elsőre világosnak és egyszerűnek tűnnek, a válaszok úgyis jóval bonyolultabbak lesznek a végén. Komoly mélységekbe most nem is merülnék, mert sosem érünk a végére, de a lényegi pont azért nagyjából fix: klasszikus apróságokból olyan túl sok már nem maradt, abból a fajtából meg pláne nem, amire a fenti paraméterek illenek. Néhány modell hibridizálódott, egyeseknél eleve már az elektromos jövőre készülnek, másoknál csak a kisturbós motorok játszanak, variációkból tehát nincs hiány, már csak meg kell tudni őket fizetni.

Hyundai i10

Az i10 így is egész komoly célcsoportot képes lefedni (a hibrid/elektromos verziót leszámítva), mi most az 1.2 MPi-t kaptuk meg, ami Life és Comfort felszereltségi szinttel 3,8 és 4,15 millió között mozog. Habár a tesztmodellbe pár csomagot még belepakoltak, az már mindenkinek az egyéni igényeitől függ, hogy milyen pluszokkal szeretné felvértezni.

Ha már plusz, kezdjük ott, hogy az i10 N-Line külső és belső jegyekkel is elérhető, a közel 500 ezres felár legdrágább tétele a 16-os felniszett, szó se róla, jól áll neki ez a morcosítás. De enélkül is kimondottan erős karakterjegyek jellemzik: a kettéválasztott hűtőmaszk a Tucsonéhoz hasonló rácsmintával egész harapós ábrázatot ad az amúgy mindössze 3,67 méteres Hyundainak, ami amúgy 2 centivel „laposabb” elődjénél.

Sötétitett hátsó ablakok, a város kismenője oldalról is kiadja a formát

De tetszetős részlet a C-oszlopon látható, dombornyomott i10 felirat is, és a hátsó szárnyacska meg az áldiffúzor sem kevésbé mutatós. A 15”-ös papucs meg bőven elég alá, a futómű így sem tartozik a puhábbak közé. Ha valami hiányzott az opciós listából, az talán csak a LED-főfényszóró volt, van helyette vetítőlencsés, mondjuk az is feláras.

Az ott elöl a LED-es nappali menetfény, garantáltan sokan ködlámpának fogják nézni

Kényelmesen magunkra lehet szabni a belsőt, az ülésmagasság miatt nagyon jó előre a kilátás, kár, hogy a kormány csak fel-le állítható

A Hyundai láthatóan nagy erőfeszítéseket tett azért, hogy már a beszállás előtt megkedveljük az i10-et, ehhez nem mellesleg a kategóriához mérten extra puhán nyíló-csukódó ajtók is hozzájárultak. Amúgy meg a beltér is kulturált, sok a kopogós műanyag, persze, de a minőségükkel nincs gond. Semmi nem zörög, ahol kell, ott játszottak kicsit a textúrákkal, a kormány puha, de az oldalsó szellőzőrostélyok és a belső kilincsek is ötletesen és igényesen lettek kidolgozva.

Hyundai i10

Hátul ugyan kurblis az ablak, középre meg csak egy kis egyszerű tároló jutott könyöklő helyett, de ezek olyan kompromisszumok, amikkel együtt lehet élni. Főleg úgy, hogy egy csomó egyéb dolog kárpótolt. Például az ülés/kormányfűtést is magában foglaló téli csomag, ami a ropivá fagyott kezeimet és a nemesebbik felemet is pillanatok alatt felmelegítette.

Téli csomag is kérhető a Hyundai i10-be

A 8 colos érintő jó helyre került, az infotainment is szépen tette a dolgát. Bár a Carplay miatt a Kiákból ismerős fedélzeti rendszert sokat nem kellett használnom, a „teljes képernyős” tolatókameráért és annak felbontásáért jár a dicséret!  Ami a biztonsági arzenált illeti, a sávtartó és a visszagurulás-gátló mellett hasznos a forgalomfigyelő is, ami jelez, ha megindul az előttünk álló autó.

Hyundai i10

Amiről még nem esett szó, pedig fontos megemlíteni, az az utazási komfort. Az i10 itt sem hibázik, a miniautós-maximumot ezen a téren is kihozták a tervezők. Az első sor kimondottan tágas, az ülések szivacsosságuk ellenére is vállalhatóak, váll- és fejmagasság környékén sem kell összehúznunk magunkat. Két ember hátul is rendesen elfér, de ha kell, a támlákat is lehajthatjuk, ezáltal egy könnyed mozdulattal síkpadlóssá alakíthatjuk a szegmensben igen tágasnak számító, alapból 252 literes csomagtartót.

Hyundai i10

1050 liter, a padlózatot a felső állásba tolva

A három motor közül tesztautónk a – talán legideálisabb – középutat képviseli. Az 1.2-es MPi mellett ott van még ugyan az egyliteres, 67 lóerős szívó, meg a szintén 1.0-ás, háromhengeres turbós, de a négyhengeres, 84 lovas tényleg sokak számára megoldás lehet, ha a városi cirkálás mellett némi országutat és autópályát is belevinnének a hétköznapokba. A 12,5 másodperces 0-100 és a 170 km/órás végsebesség önmagában is jelzik erőforrásunk kereteit és határait, mindazonáltal nem túlzás azt állítani, hogy városban lendületesen viszi a 930 kilós kasznit. Pályán már hangosabb, de azért elboldogul, a stabilitása is rendben van. A fogyasztással sem lesznek problémák, átlagban 6 alatt tartható, ha több az országút, akkor 5 liter környékére is lemehetünk.

Hyundai i10

Mindent egybevetve szerettem a Hyundai i10 kormánya mögött lenni, egészen fantasztikus a fordulóköre, lényegében két nagyobb kormánytekerés után már a másik irányba tartunk, és ha van négy méternyi parkolóhelyünk, onnantól nyert ügyünk van. Két ponton viszont botladozott a Hyundai: a kuplungpedál nagyon hosszú úton jár, már-már kényelmetlen levenni róla a lábunkat a magassága miatt, az ötös váltó pedig hiába veszi szépen a fokozatokat felfelé, rükvercbe kapcsolva hajlamos csúnya recsegést kiadni. Nagyon el kell találni a hátramenetet, lassú, határozott kapcsolás útján lehet csendre „inteni”. Hogy ez kizárólag a tesztautó sajátossága volt-e, azt csak úgy tudnánk kideríteni, ha egy másik ötös váltós i10-zel is összehasonlíthatnánk.

Hyundai i10

Nem akarok túl sokat bölcselkedni, de mostanában, amikor az autóipar fejlődésének útját jelentősen meghatározza a „kifelé mutassunk nagyot”-féle SUV vonal és a túlzott digitalizáció, kifejezetten jólesik beülni egy városi cirkálóba és arra használni, amire azt kitalálták. A Hyundai nem is véletlenül tartotta meg ezt az irányzatot.  Az i10-nél tudatosan erre építettek: egy egyszerű, vállalható árú és tudású mininek mindig van helye a kínálatban!

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a Hyundai i10-ről. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

A tesztlehetőséget a Hyundai Magyarország biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű