Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Veterán

35 éve kezdődött a katalizátor-korszak az Opelnél

Közzétéve

ekkor

1985-ben, első német autóként jött ki az Opel Ascona 1.8i, speciálisan az európai piacra fejlesztett katalizátorral. Azelőtt csak az Egyesült Államokból hozott katalizátorokat építettek be, módosítva.

Rheinland-Pfalz rendőrsége 1984. december 7.-én vette át a szabályozott, hármas hatású katalizátorral sorozatban gyártott első Ascona 1.8i-t. A következő évben az Opel bevezette a katalizátort teljes modellpalettájában – a Corsától, a Kadettől és az Asconától a Rekordig, a Monzáig és a Senatorig, és ezzel az első európai márka lett, amely szériában kínált hármas hatású katalizátort.

Nem minden katalizátor egyforma

Az Opel mérnökei az első pillanattól világosan látták, hogy az európai közlekedési viszonyok Európára szabott technológiát követelnek meg. Ezért speciálisan az európai közlekedéshez fejlesztettek katalizátort – akárcsak már régóta a karosszériát, a rugózást, a motorokat és a féket. Az Opelnél sokkal többről volt szó, mint egyszerűen beépíteni egy katalizátort a kipufogóba. Az emisszió katalizátoros visszaszorítása bonyolult műveletekkel járt az autó „belső szerveiben“.

A hagyományos autóhoz képest számos változtatásra volt szükség egy katalizátoros jármű megépítéséhez. Például a „vegykonyha” bőséges hőt sugároz ki, miután elérte 600 Celsius fokos üzemhőmérsékletét. A hőre érzékeny alkatrészeket és az utasteret ezért hővédő pajzzsal kellett óvni.

A katalizátor hatékony működéséhez elektronikusan szabályozott befecskendezésre és sokféle vezérlésre volt szükség, ami további módosításokra adott okot. Még a tank betöltőnyílását is át kellett tervezni, nehogy véletlenül ólmozott benzint tankoljon az autós.

Egymilliárd német márka a katalizátortechnikára

Az Opel több, mint egymilliárd német márkát (DM) fordított, illetve mérnökök százait állított rá katalizátorok és csekély emissziójú hajtóművek fejlesztésre. Egyedül az új próbapadok és a tartóssági, illetve nagysebességű tesztek műszerei százmillióba kerültek.

Az új berendezések közé tartozott a 13-emeletes, hermetikusan elszigetelt „Soak Tower“. Több, mint 130 járművet lehetett ebben az épületben egyidejűleg előkészíteni kipufogási tesztre. A tulajdonképpeni teszt előtt meghatározott standardokat kellett teljesíteni, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Például minden egyes kocsit 20 – 25 Celsius fokon parkoltattak a toronyban.

Az Opel nemcsak autókat kínált gyárilag beszerelt hármas hatású katalizátorral, hanem utólag beépíthető készleteket is, öregebb járművekhez. Az innovatív technika bevezetésén túlmenően új utakra lépett a nyilvánossági munkában, lehetőséget adva ügyfeleinek, hogy alaposan tájékozódjanak a katalizátorokról és az utólagos beépítésről. Az érdeklődők bármikor felhívhattak egy telefonszámot, ahol a vállalat szakértői első kézből válaszolták meg kérdéseiket.

Opel press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Népszerű