Veterán
“Teljesen új fejezet” – NSU fejlesztésből született a VW K70
Published
1 év agoon
By
Tesztauto.hu
„Szeressük a VW K70-et – mert teljesen új fejezetet nyit a VW számára!” – e reklámszlogennel érkezett ötven évvel ezelőtt a piacra a Volkswagen K70. Vízhűtésével, elsőkerékhajtásával és modern formavilágával e középkategóriájú limuzin új korszakot nyitott a Volkswagennél.
Salzgitter (Németország) – 1970. október 20-án egy salzgitteri sajtótájékoztatón mutatta be a Volkswagen az új K70 modelljét és a kifejezetten számára létesített gyárat. A sajtóközlemény bevezetője szerint: “Egy új Volkswagen, amely minden eddigitől eltér – ez a VW K70.” A lépcsőshátú limuzin valóban számos tekintetben jelölt ki új irányt, a Volkswagen pedig új és sikeres korszak küszöbére ért e modelljével.
Ha te is szereted a klasszikus VW-ket, katt ide!
A De Agostini kiadó új, exkluzív Volkswagen hivatalos modellgyűjteményével összegyűjtheted a Volkswagen-történelem egyedülálló autóinak 1:43 méretarányú modelljeit!
Technika – A K70 vízhűtésű motorjával és elsőkerékhajtásával a Volkswagen a márka számára teljesen újszerű hajtásrendszer-koncepcióra váltott, amely később a Passat és a Golf sorozatokban is sikeresnek bizonyult. A K70 független kerékfelfüggesztéseivel a korszerű elvárásoknak is megfelelő futóművel rendelkezett, míg szokatlanul hosszú tengelytávja különösen tágas beltér kialakítását tette lehetővé és színvonalas menetkényelmet biztosított.
Biztonság – Minden kényelem mellett az aktív és passzív biztonság is meghatározó tényezőnek számított. Az olyan megoldások, mint a megerősített utascella, az első és hátsó gyűrődőzónák, a hátul, védetten elhelyezett üzemanyagtartály, valamint a minden üléshelyhez már alapkivitelben kialakított biztonságiöv-előkészítés mércéül szolgáltak e téren.
Formavilág – Nem utolsósorban a még ma is modernnek ható, letisztult vonalvezetésű és célszerű formák is jövőbemutatóak voltak. A lépcsőshátú limuzint Claus Luthe, kora egyik legjelentősebb autótervezője alkotta, munkája számos eleme a Volkswagen későbbi modelljein – mint a Golf és a Polo – is megjelent.
Már a kezdetektől meggyőződéssel – Karl-Günter Queißer azok egyike, akik már az első naptól végigélték a K70 születését és az áttörést a Volkswagennél. A ma már 79 éves szakember 1970-ben az új salzgitteri üzem fényezőjeként kezdte pályafutását a Volkswagennél, s még jól emlékszik az első évekre, amely az új kezdetek és a változások időszaka volt. “Valami egészen különleges dolog volt” – foglalja össze a K70 jellemezte időket.

Karl-Günter Queißer with his K70 LS visiting the Salzgitter plant
Vízhűtésével és elsőkerékhajtásával, négy ajtajával és mindenekelőtt mind utas-, mind csomagterének szenzációs térkínálatával az autó őt is gyorsan meggyőzte és már 1971 őszén megvásárolta első K70 modelljét. Addig Bogárral járt – a változás pedig hatalmas volt. Három K70 után egy Volkswagen Golf került a garázsába: “Az élet mindig megy tovább” – vallja a szakember, aki üdvözli és örömmel éli meg a változásokat.
VW press













Népszerű
-
Tesztek1 hónap ago
A korai ID.3-hoz képest a Cupra Born olyan, mintha kész lenne
-
Hírek1 hónap ago
Megéri-e megvenni a filléres horpadásjavító készletet?
-
Veterán1 hónap ago
Veterán szolgálati járműveket csodálhatunk meg szombaton az Aeroparkban
-
Hírek3 hét ago
Hétszemélyes, variálható utastér dizájnrajzát mutatta be a Škoda