Veterán
Ez az Ikarus 556 volt a hatvani veteránbuszos találkozó szenzációja
Published
1 hónap agoon
By
Tesztauto.hu
A járműseregszemle fő attrakciója az az 1968-ban magyar mérnökök tervei alapján elkészített emeletes busz volt, amelyet alapos és aprólékos munkával járó felújítás után most először mutattak be a nagyközönségnek. A restaurálás folyamatáról videó is készült:
A Volánbusz 2020-ban indította el az értékmentési programot, melynek célja az elődvállalatok különleges járműveinek megőrzése az utókor számára. Ennek köszönhetően ma már egyre több restaurált, veterán korú autóbusszal rendelkezik a Volánbusz.
A vállalat kiemelt figyelmet szentel, mi több: aktív szerepet vállal hazánk hajdani, nagy múltú járműgyártása során létrejött értékek megőrzésében. Ebből kifolyólag a Volánbusz nosztalgia különjárati flottája jellemzően Ikarus 55, Ikarus 66, valamint az Ikarus 200-as „család” típusaiból áll.
Kameniczky Ákos, a vállalat forgalmi és kereskedelmi főigazgatója elmondta: „A közlekedési központok és a Volánbusz integrációja során vetődött fel a gondolat, hogy a 15 megmentett vagy felújításra váró autóbuszt egy nosztalgiaflotta részeként lenne célszerű kezelni. A jármű-rekonstrukciós programnak köszönhetően a másfél ezres Ikarus állományt kiváltjuk a napi forgalomból, de kiválasztjuk közülük az utókor számára megmentendő autóbuszokat. Jelenleg mintegy 50 olyan jármű szerepel az értékmentési programban, amely valamilyen szempontból – akár egyedisége, akár mindennapisága miatt – megőrzésre érdemes.
Ez elsősorban autóbuszokat jelent, de teherautó, tűzoltó kisbusz, vontató, traktor vagy kiszolgáló jármű egyaránt szerepel az értékmentési programban. A jármű-fiatalítás másik hozadéka, hogy a ’60-as, ’70-es években épült műszaki telephelyekre ma már más formában van szükség, mint 50-60 évvel ezelőtt. Adta magát a gondolat, hogy a járműjavítási feladatok alól mentesült hatvani telephely egy olyan látványgarázs legyen, ahol a kiállított járműveken túl relikviákat, fényképeket, Volánokhoz köthető érdekességeket is be lehet majd mutatni a későbbiekben”.
forrás: volanbusz.hu
You may like













Népszerű
-
Tesztek2 hónap ago
Ennyi pénzért már nem a cirkusz a lényeg – Mercedes-Benz GLS 400d 4matic AMG Line teszt
-
Tesztek1 hónap ago
Menetpróba: gazdaságosan gyártható, modern, élvonalbeli autó lett az Opel Astra L
-
Hírek1 hónap ago
Szélsebes monolittömböt faragott a Brabus a Rolls-Royce Ghost II-ből
-
Hírek1 hónap ago
Rajtautomatika is került a közel 700 lovas amcsi óriásba