Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ikarus közvetítőkocsit ajándékoztak a Közlekedési Múzeumnak

Különleges járművet, egy Ikarus 260.90 típusú közvetítőkocsit ajándékoz a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a megújuló Közlekedési Múzeum részére.

Közzétéve

ekkor

A múzeum az utóbbi években dinamikusan bővíti az Ikarus autóbuszgyár emlékeit őrző gyűjteményét, a most megkapott közvetítőkocsi ezen járművek között is különleges helyet foglalhat majd el – közölte az MTI-vel a Közlekedési Múzeum.

“A megújuló Közlekedési Múzeum az utóbbi években nagy figyelmet fordít a legendás Ikarus autóbuszgyár járműveinek megőrzésére. A nagyközönség által ismert és szeretett típusok mellett időről-időre felbukkannak olyan speciális kialakítású, egyedi buszok, amelyeknek a története is különleges. Ilyen ez a jármű is, amely az 1970-es évek végétől követte és közvetítette a hazai kulturális élet meghatározó eseményeit. A jármű szép példája annak, hogy az Ikarus gyár amellett, hogy tömeggyártásával nemzetközi szinten is sikeres tudott lenni, képes volt egyedi igények alapján, speciális feladatokra szánt járműveket is megalkotni”- idézi a közlemény Vitézy Dávid főigazgatót.

Ikarus

Mint a múzeum emlékeztet, a nagy eszmei értékkel rendelkező jármű korábban a Magyar Rádió, valamint az MTVA 2-es rádiós közvetítő gépjárműveként funkcionált, így az Ikarusok közt is rendkívüli darabnak tekinthető.

A busz üzemképes és esztétikailag is jó állapotban van. Alvázát és felépítményét az Ikarus gyár 1979-ben kifejezetten a Magyar Rádió igényeinek megfelelően alakította ki a 260-as szólóbusz alapján. A közkedvelt típusból csaknem száz kivitel és számos, eltérő alváltozat készült, évtizedekig meghatározó darabja volt a városi tömegközlekedésnek Magyarországon és számos külföldi nagyvárosban is.

A most múzeumba került közvetítőkocsi műszaki berendezéseit, hangstúdióját és speciális kialakítását a Magyar Rádió hangmérnökei tervezték és a rádió műszaki szakemberei kivitelezték. Az egyedi járműben egy keverőpult és egy sztereó stúdiómagnó is helyet kapott; a helyszíni hangrögzítés képessége miatt gyakran a Magyar Televízió élő adásainak hangját is biztosította.

A közvetítőkocsi gyakran megfordult például a Budapesti Tavaszi Fesztiválon és számos kulturális rendezvényről tudósított a fővárosból és vidéki helyszínekről is – idézte fel a Közlekedési Múzeum közleménye.

MTI

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű